Thursday, March 29, 2012

Pavlova & Pizza

Dah lama aku senyap jer kan..... busy lah kt opis ada jer ad-hoc keje yg tak abis2... tapi aku nak syer skit kt sini..skrg ni aku tgh giler belajar buat pavlova dah 2 minggu berturut2 aku cuba buat dan hasil nya amat lah memuaskan hati aku.....masa mula2 belajar buat pavlova ni aku belajar di kedai kek yg berdekatan umah aku....seronok sgt2 bila apa yg kita belajar menjadi dan dpt pujian dr chef yg ajar.....jom tgk hasil pavlova yg aku buat last week...

taraaaa......pavlova air tangan aku yg amat sedap crunchy di luar lembut di dalam.....cream topping kt atas tu aku letak whipping cream jer dan buah-buahan pulak aku letak strawberry, anggur & kiwi esok aku nak ke cold storage kawan aku ckp kt sana mcm2 fruit yg sesuai utk di letak kt atas pavlova  ada jual....weekend ni aku nak buat lagi nak jamu kawan2 makan....

Okay yg kt bawah ni pulak last week aku buat pizza aku buat 2 keping beef pizza & 2 keping lagi cheese pizza tapi yg aku sempat snap cheese pizza jer lagi 2 keping tu dah selamat masuk perut anak2 aku...

 Cheese pizza semua benda yg ada kt dlm fridge tu aku humban jer kt atas pizza ni doh utk pizza ni pun aku belajar kt tmpt yg sama aku belajar buat pavlova tu....lembut tau doh pizza ni padahal aku uli dgn tangan jer...

No comments:

Post a Comment