Thursday, April 19, 2012

Rendang Daging

Dah lama sangat aku tak berblog....busy memanjang.... bila hari cuti pulak sibuk dgn keje2 umah yg tak kan abis2 sampai bila2 pun....kemas rumah, masak, cuci baju dll...tapi dlm busy pun aku sempat jugak lah masak lauk2 permintaan anak2 mcm minggu lepas aku masak rendang daging di makan bersama nasi impit ini permintaan Reen dia teringin sgt....selalu nya kalau nasi impit dgn rendang aku pulak mesti nak ada sambal....aku buat lah sambal udang skit tu lah menu aku last weekend .... belah ptg pulak En. Azwan request Bread Puding dgn kuah kastad.......jom tgk gambar

Rendang daging batang pinang aku buat sekilo jer....makan separuh dalam separuh aku bekal kan utk ayie bawa balik sikit....
nasi impit aku rebus dlm 20 peket yg kecik...

 Sambal udang aku buat dlm sekilo.... yg ni pun aku  buat lebih ayie request nak  bawak balik dlm 1 bekas dia nak jamu kawan2 umah dia.....

 Puding Roti  - bahan2nya - cream jagung satu tin, fresh milk, butter, roti garneia, gula, telur dan esen vanilla....sedap tau mkn dgn sos kastad....

1 comment:

  1. Sedapnyer... bila nak buat rendang tok lagi... rindulah nak makan :)

    ReplyDelete