Thursday, July 26, 2012

Luahan Hati......

Skrg ni aku busy betul lah dgn keje kt opis,  keje umah lagi  kdg2 aku rasa hidup aku ni dah banyak berubahkan...sekarang mmg x ada masa utk diri sendiri semuanya utk suami dan anak2. Jadual harian aku padat....pagi gi kerja, balik masak, mengemas, lepas tu kelam kabut hantar dan ambik anak tuisyen, mengaji, tengok homework, prepare utk hari esok.

Hari Sabtu....pagi2 dah ke pasar, cuci baju dan kasut sekolah, masak, hantar anak2 kelas tambahan.

Hari Ahad jer aku boleh berehat sikit  sebab aku akan habiskan semua kerja pada hari sabtu. Jadi hari Ahad jer lah hari aku bersama anak2 itupun kalau aku dengan En Azwan  takde apa2 hal. Dulu ada jugak 2 bulan skali buat facial, massage, manicure padicure skrg ni masa aku kalau cuti dgn anak2 & suami jer.....

Mungkin jugak bila dah semakin  matang dan semakin dewasa benda2 macam tu dah tak penting untuk aku. Apa yang ada kat kepala otak kerja keras cari duit lebih utk berikan keselesaan keluarga. kalau nak rehat...rehat cukup2 setahun sekali holiday lah puas2. Perasan tak kaum cina selalu ada tabiat macam ni kerja keras2 setahun sekali baru kita enjoy cuti puas2.


Ni bukan keluahan cuma luahan hati aku jer...peace...

No comments:

Post a Comment