Wednesday, August 1, 2012

Nikmatnya berpuasa dan berbuka

Alhamdulillah masuk ari ni dah 12 hari kita berpuasa....iman & reen pun cukup berpuasa 12 hari belum ada tinggal lagi walaupun sehari...tapi bila nak berbuka mcm2 yg dorang berdua suruh aku masak kan mcm semlm iman nak mkn utk berbuka nasi goreng kicap dgn telur dadar & air milo ice... reen pulak nak maggi sedap letak telur mata dgn air soya bean nasi pun dia makan jugak...semlm aku masak kari daging, sayur campur, telur kicap (yg ni aku yg teringin) dan ikan pekasam masin yg kakak aku bagi. En. Azwan beli murtabak singapore. Pada aku bulan puasa ni waktu berbuka dgn anak2 dan suami adalah seribu nikmat pada aku...... menyediakan juadah berbuka dgn air tangan aku sendiri makan bersama dan kenudiannya berjemaah maghrib dan ke surau mengerjakan terawih bersama suami cukup2 membahagiakan kami sekeluarga. Ari ni tak tahu lagi nak masak apa tadi sebelum gi keje tanya En. Azwan nak mkn apa...jwp seperti biasa "masak je lah apa2 tak kisah" bosan tul aku dgn jawapan mcm tu..kalau bagi menu kan senang aku nk masak tak der lah aku nk pening2 kepala pikir...

Telur kicap...tiap kali aku masak telur kicap ni mesti aku teringat kt arwah mak aku...masa aku kecik2 waktu bersahur arwah mak mesti masak telur kicap mcm ni lah...

No comments:

Post a Comment