Thursday, February 9, 2012

xtvt last weekend

Ahad lepas seperti yg di plan kami gi picnic ke Janda Baik dgn family aku..... dlm kul 8 pagi kami dah berkumpul di umah aku kami berkonvoi 3 biji keta.....perjalanan kami ke sana ambil masa dlm 1/2 jam jer....tempat perkelahan kami memang best cantik dan tmpt yg selesa utk berkelah, memancing, mandi manda, BBQ dan masak2.....setiba kami di sana kami terus ke pondok yg telah kami booking.....jom tgk gmbr...

Masa ni baru sampai aku posing dulu kt pokok durian... tgk tu bole petik dgn tangan jer...
aku & cucu (shafiqah) masa ni semua tgh sibuk2 nak pasang kemah...
tu nampak tu tgh pasang khemah.....
yg ni baru breakfast kami nasi lemak, sandwich, mihun, teh tarik, fresh orange dan mcm2 lagi....
view dr pondak kami...
semua tgh sibuk menyediakan sarapan pagi....
En. Azwan tgh mengarah cara2 pasang khemah...
ayie baru baik demam.....
aku ayie & chapiqah....
aku lagi.....
sweet couple Zana & Abg Ijan......
Reen sambil mkn sandwich...
ni breakfast kami ada lagi.........
hapi family.........
semua sedang menikmati sarapan....
best berkelah kat sini sejuk dan udara yg bersih.....
Ayie & Iman nak gi memancing...
 abg aku tgh panas kan rendang ayamg kampung utk di mkn dgn lemang.... cdap
 ayie tgh mkn carrot cake yg ni kak nor bawak....
 Reen & En. Azwan sedang bermandi manda....
 ok yg ni menu utk lunch kami udang & ikan bakar....
 Udang lagi, ikan kembung & Pari bakar.....cicah air asam yg aku bawak
 yg ni pulak ayam bakar yg aku merinate dgn rempah ratus resipi arwah mak......powerrrr cdap..
 Ikan pari bakar.......kak nor yg bawak..
 dah siap utk di makan....
 ikan siakap & kerapu pun ada......yg ni abg aku bawak..
Chapiqah tgh sibuk main donkey sorang2.....
 Yg ni minum ptg kami cempedak goreng...
 xtvt memancing....
 abg ijan tgh memancing jugak...
 abg aku a.k.a papa pun sama pancing jugak...

Memang best perkelahan kami ni..... next time kami nak bercamping pulak  nak pasang khemah dan berunggun api bagai....

No comments:

Post a Comment