Tuesday, November 15, 2011

Last Weekend

Routine sabtu aku mcm biasa housekeeping, gi pasar masak makan dll..... ada sorang kawan aku ni tanya apa yg aku beli tiap2 minggu gi pasar dan nape tak beli jer kt Giant  or NSK.... memang brg2 kering aku beli kt Tesco utk stok sebulan tp aku ke pasar tiap2 minggu utk beli brg basah contoh udang ayam ikan daging kt sini semuanya fresh berbanding kat Tesco jom tgk apa yg aku selalu beli.....

 Ikan cincaru utk di bakar cicah air asam yg ni favourite reen
 Ikan keli aku dah merinate dgn kunyit & rempah kari skit bila nk mkn baru goreng ni pulak favourite iman
 Ikan kerapu selalu nya ikan ni aku buat deep fried tiga rasa goreng garing2 sedap ni favourite En.Azwan
 Udang selalu nya aku beli sekilo aku bagi kan dua separuh buat sambal separuh lagi rencah utk goreng mee or mihun
 Ayam ni wajid belli seekor utk goreng dgn tepung KFC
 Daging batang pinang selalu nya aku masak kicap or dendeng nak masak minggu depan masa ayie balik cuti
 kueh teow, mee, ikan bilis & fish cake...
 Orange ni wajib beli 10 biji seminggu utk aku sorang mkn tiap2 mlm.....

Ni lah sebahagian brg2 yg aku beli tiap kali ke pasar......... minggu depan aku updated lagi apa pulak yg aku beli....hehehehehe



No comments:

Post a Comment