Tuesday, November 8, 2011

Selamat Hari Raya AidilAdha

Raya Haji selalu nya kami adik beradik tak berkumpul kt rumah arwah mak tapi kakak & abg aku akn berkunjung ke rumah aku selepas solat raya..... jom tgk apa yg aku hidang kan utk mereka....

Nasi Impit

                                                           Daging Dendeng

Serunding Kelapa & Udang

 
                                             Kuah Lodeh

  Rendang minang terbaik....... yg ni kakak aku yg masak  cdap nk mampus
                                           
                        Semuanya dah terhidang menunggu tetamu...

                 Taraaaa.... pinggan aku semua campur skali cdap.....

 posing lepas makan... kakak kesayangan aku, reen, adik (nephew) iman & En. Azwan masa ni dah tukar baju nk ke surau tolong melapah lembu...

posing lagi tak sempat nk tukar baju belasah jer ambik gmbr dgn baju duk umah jer.....

posing2 memang hobby aku....

               ni pulak abg kesayangan aku, kakak ipar aku (ibu anor) & reen                        

 ayie & papa.... ayie muka belengas br blk dr surau tolong melapah lembu jugak...

Seronok melayan tetamu yg berkunjung.... walaupun  adik beradik aku jer yg dtg  tapi bukan senang nk mengumpul kan dorang ni semua busy memanjang so bila ada hari2 mcm ni jer baru nampak batang hidung  masing2......dlm kul 3 ptg semua tetamu dah pulang aku pun menyiapkan pulak puding trifle utk di jamu mlm nanti bila org surau dtg umah nak takbir ni dah jadi kebiasaan tiap2 tahun waktu raya haji malam raya org surau akan ke setiap rumah utk takbir ini bukan paksaan lah tapi pada aku dan En. Azwan memang kami mengalu2 kan kedatangan mereka utk keberkatan rumah kami jugak....selalu nya rumah aku last sekali jadi En. Azwan suruh aku buat dessert jer.....

Puding triffle aku buat dlm 70 cups aku hidang kan bersama teh O jer ..... semua habis mlm tu jugak alhamdullillah.......

No comments:

Post a Comment