Monday, January 16, 2012

Dia dah balik....

Alhamdulillah jumaat lepas kul 10 pagi En. Azwan dah selamat pulang ke tanahair...... aku pun cuti sebab nak menyambut suami tercinta balik (hahaha ayat tak bole blahhhh) aku saja ambik cuti sebab nak masak2 skit utk En. Azwan... sehari seblum dia blk dia dah text aku suruh masak kan kari ayam, ikan bakar cicah air asam dan ada lah beberapa lagi lauk lain yg aku tambah.... bab yg aku paling suka sekali bila nak unpack brg2 dari bag En. Azwan dia kata brg2 kt sana mahal nk mampus...currency dorang 5 kali ganda duit kita gila kan... so En. Azwan ada lah beli kan T-shirt utk Iman, Reen & Ayie dan souvenier skit2... tapi yg paling aku touching sekali masa tgh kemas2 tu tiba2 dia kata ada something utk aku hadiah anniversary ari tu yg tertunggak jom tgk apa dia......

LV bag ni En. Azwan kata dia beli masa dia kt Champs - Elysees Paris.... beg ni sesuai utk pakai gi dinner or kenduri.... tak besar sgt dan x kecik sgt... sebenar nya sampai skrg ni aku masih lagi tak percaya yg dia akan belikan aku beg ni dan aku sendiri pun memang tak mampu memiliki dan beli beg ni....ni yg di namakan rezeki kan dan tq so much En. Azwan for the lovely beg... luv u babeeee.....

Since En. Azwan dah ada so routine sabtu aku berjalan seperti biasa lepas subuh terus buat housekeeping dan laundry... dlm kul 8.30 kami ke pasar utk shopping brg2 keperluan....... ari ni En. Azwan request nak mkn nasi minyak, ayam masak merah, kurma telur, udang goreng & salad tomato....jom tgk lauk2 yg tak seberapa sedap yg aku masak hahahahha.....

 Udang goreng butter yg tak berapa jadi......
 Kurma telur ni favourite Reen & En. Azwan
 Salad & Tomato
 Ayam masak merah

 Nasi minyak

 Walaupun nasi minyak aku ni tak lah sesedap mana pun dan aku bukan pandai  masak sgt tapi aku tetap chef di hati suami dan anak2 aku..... bukti nya semua yg aku masak licin (tak tahu lah licin sebab dorang lapar ke atau memang masakan tu sedapppppppp) hahahahaha..... 

Minum petang aku sedia kan juadah 2 jenis kuih utk dorang..... aku buat karipap dan kuih bakar dua2 kuih ni favourite Ayie & Reen..... 

Karipap Ayam..... rupa tak cantik rasa pun tak sedap.... tapi En. Azwan kata sedap..... nampak sgt nak ambik hati aku.....
Kuih bakar yg ni memang favourite Ayie dlm pada panas2 ni pun dia bole mkn 7 potong.....ni pun En. Azwan kata sedap padahal aku rasa tawar jer.... 

Memang aku akan masak apa saja yg suami dan anak2 ingin makan (sedap tak sedap tu blkg kira).....dan pada aku tak ada lain yg lebih membahagia kan aku selain drpd melayan kerenah anak2 dan suami, makan, borak dan outing dgn dorang ni lah terapy yg paling mujarab buat aku....... (tak payah pegi spa2 dah).....  

No comments:

Post a Comment