Tuesday, January 17, 2012

Extra Income

Aku memang tak pernah publish kt blog tentang bisness aku ni..... sebenar bisnes ni aku dah pernah buat 4 tahun yg sudah secara kecil2 lah dan aku pernah jugak buka  Flea Market @ Moont Kiara... masa tu sambutan amat2 mengalakkan kadang2 sampai tak menang tangan melayan customer.... tapi 2 tahun sudah aku dah stop sebab bibik aku berhenti keje so aku kena beri tumpuan sepenuh nya pada anak2 dah mengurus rumahtangga...ok aku nak cita skit tahun lepas dalam bulan October aku ada terjumpa dgn satu supplier ni..... dia ni ada supply Japanese Cotton utk pakai sendiri dan utk jualan borong....so aku pun ada lah ambik 3 pasang buat baju kurung utk di pakai ke opis....nak di jadi kan cita masa aku nak antar kain tu ke tailor ada lah customer kt kedai tailor tu tgk kain aku yg 3 pasang tadi... dia terus berkenan dan suruh aku jual jer kain tu kt dia mula2 aku tak nak sebab aku pun suka sgt2 dgn design kain tu tapi dia merayu nak jugak akhir nya aku jual jugak lah kat org tu....dah settle jual beli org tu pun minta no hp aku dia kata mungkin dia nak beli lagi kain yg sama tapi design yg belainan...selang 3 ari lepas tu dia cal aku nak lagi 10 pasang kain yg sama tapi warna dan corak yg lain.... yg best tu dia terus bank in kan duit kat account aku.... ok setakat hari ni dia dah beli kt aku dlm 40 pasang....selepas berbincang dgn En. Azwan dia pun setuju utk aku terus kan perniagaan ni dan dia nk aku serius kali ni dan kalau rezeki memihak pada aku En. Azwan nak aku quit jer dari kerja aku skrg.... jom tgk kain2 yg aku jual semua material  yg ni dari Jepun, India dan Korea....
















Yg ni sebahagian jer drpd stok yg yg aku ada bynk lagi... aku tak sempat nk publish kt sini.... stay tuned nanti aku akan bagi tahu harga... dan cara mcm mana nak order....tunggu tau....

No comments:

Post a Comment