Thursday, January 5, 2012

Maggi Kari

Mlm tadi aku masak maggi kari  utk Iman & Reen kami tinggal 3 org jer ayie dah blk college.... En. Azwan pulak tak der dia outstation 2 hari..... aku masak 2 peket maggi  letak udang, sayur & telur aku tumis bawang putih & udang  masuk kan air perancah maggi skit jer tau lepas tu masuk kan sayur maggi telur 4 minit dah settle bole makan..... aku buat jus orange utk dorang jugak cuaca panas2 ni sedap minum jus yg sejuk2 kan....

Maggi sup cdap.........

Ari ni aku dah start blk routine antar dan ambik anak2 ke sekolah.... tepat 12.45 aku kuar opis time ni adalah masa lunch aku...blk umah siapkan Iman terus antar dia ke sekolah dia masuk kul 1:10 pastu ambik Reen pulak dia balik kul 1:15  so just nice lah Iman masuk Reen kuar... antar pulak Reen blk umah settle semua aku pun terus zassss blk ke opis.... gam-gam  1:40 sampai opis 5 minit je masa utk aku makan....walaupun penat skit tapi aku puas sebab semua benda aku bole settle sendiri..... En. Azwan pernah suruh anak2 pegi sekolah naik bas tapi aku yg tak nak sebab aku lebih confident kalau aku yg ambik & antar tak pe aku tak kisah buat benda2 ni demi anak2 walaupun aku penat sikit....

Tadi En. Azwan call dia kata dia dah otw nak balik KL dari Ipoh sebelum maghrib sampai lah kot...... busy sgt2 En. Azwan semenjak dua ni.... esok pulak dia akan ke overseas selama seminggu dia akan ke Amsterdam & Paris atas urusan keje tinggal lagi aku dan anak2..... tapi cuti raya cina nanti En. Azwan dah janji nak bawa kami ke Penang bercuti..... yg ni En. Azwan dpt free hotel 3 hari 2 mlm penginapan di Copthorne Orchid Penang....dlm kepala aku mcm2 dah aku plan nak makan apa kt penang nanti... laksa, kueh teow, pasembor, nasi kandar line clear, sotong bakar,  mee udang ......eeee best nya ...........

No comments:

Post a Comment