Thursday, January 12, 2012

Iman Demam

Semlm masa aku ambik Iman dari sekolah aku tgk muka dia moyok jer bila aku tanya dia kata badan dia mcm nak demam..... dlm keta pun tak bercakap sgt tak mcm selalu  mulut tak bhenti cita pasal apa dia buat kt sekolah.... otw blk tu aku terus singgah klinik kt umah aku doc kata perut dia bnyk angin & badan pun panas skit settle ambik ubat semua nak blk umah tu aku singgah beli bubur nasi utk Iman dan nasi lemak ayam utk Reen... sampai2 umah jer tak sempat bukak kasut Iman berlari masuk toilet dia kata nak muntah... aku pun terus suruh dia mandi bole mkn bubur & ubat. Mlm lepas maghrib aku antar Reen gi tusen.. mlm tu Iman tak gi mgaji sebab dia tak larat aku suruh dia rehat jer sambil2 tu aku gosok baju sekolah dorang utk esok.... dlm kul 10 Reen pun balik kami bertiga tgk TV sama2 masa tu Iman ckp kat aku  - jom baca dialog borak2 aku dgn Iman :-

Iman -   "Ibu nak tahu tak nape Iman demam ni" 

Aku -    "Kenapa"
Iman -   "Iman demam ni sebab rindu kan ayah"
Aku -   "Oooo yer ker.... Jumaat ni ayah dah balik ayah pegi kejap jer
Iman -  "Memang lah ayah pegi kejap jer tapi Iman rindu sgt dgn ayah rasa mcm dah lama sgt ayah pegi.. Iman dah tak sabar nak tunggu ari jumaat"....

Masa tu aku terus SMS En. Azwan suruh dia cal aku nak suruh Iman dgr suara ayah dia harap2 dgn cara tu sihat skit lah dia kot... tak sampai 3 min aku sms En. Azwan pun cal ckp dgn aku kejap lepas tu aku terus pas hp tu kt Iman dekat 5 min jugak lah dia berckp dgn ayah dia dgn suara sedih2 skit...... lepas jer abis ckp dgn ayah dia.... dan2 tu jugak minta aku buat kan dia roti telur dia kata lapar... terus lah aku ke dapur buat kan..aku ckp dgn Reen memang betul Iman rindu dgn ayahkan sebab lepas jer dgr suara ayah terus lapar dan sihat.... senang skit hati ....

Pagi tadi masa aku bersiap nak ke opis Iman ckp kat aku dia nk minum Scot Emulsion... memang dari dulu aku bagi dia SEmulsion ni tapi aku stop kan kejap sebab ingat dia dah muak.... dia kata Iman rasa kalau Iman mkn SEmulsion ni badan Iman sihat jer ok lah aku pun beli kan sebotol harap2 Iman akan sihat dan ceria semula seperti biasa dan tak moyok lagi.....

No comments:

Post a Comment